Wat bieden wij?

Fysio Actief Plus

Bewegen:

  • Heeft een gunstig effect op bloeddruk en gewicht
  • Verkleint de kans op hart- en vaatziekten,osteoporose, diabetes en depressieve klachten
  • Bevordert het fysiek functioneren
  • Bevordert de zelfstandigheid
  • Verbetert balans en stabiliteit
  • Vermindert het valrisico

Een belangrijk onderdeel van Fysio Actief Plus vormt de conditietraining. Dit in combinatie met spierversterking, houdingscorrectie en balansoefeningen. Daarbij steeds rekening houdend met eventueel aanwezige klachten en met uw belastbaarheid (=wat u aankunt).

Voor wie is Fysio Actief Plus bestemd?

Voor alle ouderen (65+) die zo vitaal mogelijk willen blijven en die, ondanks eventuele klachten en beperkingen, in groepsverband onder begeleiding willen trainen.

Medisch Fitness: Fysio Actief

Fysio Actief is een individueel begeleide, specifiek op het klachtenpatroon inspelende vorm van training of therapie met behulp van specifieke oefenapparatuur.

Een belangrijk onderdeel van Fysio Actief vormt de conditietraining; Dit in combinatie met spierversterking en houdingscorrectie specifiek gericht op de klacht. Bij Fysio Actief staat een individuele aanpak voorop. Door deze aanpak kunt u trainen op het niveau dat bij u past.


Voor wie is Fysio Actief bestemd?

Eigenlijk voor iedereen. Fysio Actief is onder andere gericht op de volgende doelgroepen:

  • (sport)revalidatiepatiënten
  • patiëntengroepen
  • jongeren, maar vooral ook ouderen

Wat kunt u verwachten?

Als u zich aanmeldt voor Fysio Actief volgt een intake vragenlijst en een afname van een fitheidsprofiel waarin uw conditie, kracht en lenigheid objectief worden bekeken.


Op basis van de testresultaten stellen wij een trainingsschema op.
Er wordt wekelijks getraind in groeps verband gedurende 1 uur. Voor Fysio Actief is geen verwijzing door een arts noodzakelijk.

Kids Go Fit

Kids Go Fit “Lekker in je vel” Cursus voor kinderen met overgewicht



Behandelprogramma

Het programma is bedoeld voor kinderen in de leeftijd 8 tot en met 12 jaar. De begeleiding wordt gedaan door een multidisciplinair team bestaande uit een orthopedagoog, een diëtiste en een kinderfysiotherapeut

Doel van het programma

Door middel van een intensieve samenwerking tussen de disciplines, de ouders en het kind wordt er gestreefd naar:

  • Voorkomen van verdere gewichtstoename of een gezonde manier van afvallen
  • Verbetering van het eet- en beweeggedrag
  • Verbetering van de conditie “lekker in je vel”
  • Ontwikkelen van een positief zelfbeeld.

Het programma duurt 18 weken en de bijeenkomsten (m.u.v. schoolvakanties) zullen elke donderdag van 16:45 tot 17:15 bij Havermans Paramedisch Centrum worden gehouden.

Kosten

Het programma wordt door de verzekeraar grotendeels vergoed vanuit de basisverzekering en/of aanvullende verzekering.

Fitness voor verstandelijke gehandicapten

Havermans Paramedisch Centrumheeft een protocol opgezet ten behoeve van het stimuleren van bewegen voor verstandelijke gehandicapten. Dit protocol is opgezet vanwege het preventieve belang van regelmatig bewegen en een actieve life-style met het oog op hart-en vaatziekten, overgewicht en hersen aandoeningen. Daarnaast is bewegen van groot belang voor het behoud van zelfstandige activiteiten in het dagelijkse leven.

Doel:

Het doel van het trainingsprogramma is om mensen met een lichte tot matige verstandelijke beperking te reactiveren en aan te zetten tot een sportieve en actieve levensstijl waardoor ze een verminderd risico ontwikkelen in relatie tot ziekte en motorische beperkingen. Het trainingsprogramma vindt telkens plaats in een groep van maximaal 5 personen en het inclusiecriterium is dan ook dat de licht of matige verstandelijke handicap het toelaat om in een dergelijk setting te kunnen functioneren.


Tijden:

Op maandagmiddag van: 16.00 uur tot 17.00 uur.

Op maandagavond van : 18.00 uur tot 19.00 uur.

Op woensdagmiddag van: 15.00 uur tot 15.30 uur

Fysio Actief tijdens en na de zwangerschap

Bevallen is topsport

Zwanger zijn en bevallen zijn een paar van de grootste lichamelijke uitdagingen die je aangaat. Uiteraard wil je dat je lichaam daarvoor in optimale conditie is, want bevallen is topsport. En daar hoort nu eenmaal training bij. Sporten tijdens de zwangerschap verkleint bovendien de kans op blijvend overgewicht na de zwangerschap.

Hoe beter je conditie hoe gemakkelijker en soepeler de bevalling (vaak) verloopt en hoe sneller je weer hersteld bent. Iedere sporter zorgt voor goede voorbereiding voor de grote topprestatie.De juiste hoeveelheid training, de juiste hoeveelheid rust, maar ook de juiste voeding. Zo moet ook een zwangere vrouw haar conditie bijhouden en zich lichamelijk en geestelijk voorbereiden op haar topprestatie. Dit moet natuurlijk plaatsvinden onder verantwoorde begeleiding van een fysiotherapeut en met een aangepast programma.

Na de bevalling

Het is goed mogelijk om na je zwangerschap en bevalling dezelfde of soms zelfs betere sportprestaties te leveren dan ervoor. Natuurlijk heeft je lichaam veel te verduren gehad en moet je je conditie weer rustig opbouwen. Start met een low impact cardiofitnessprogramma.



Bij bekkenklachten is gerichte training en begeleiding door een gespecialiseerde fysiotherapeut nodig.Hiervoor is door ons een opleiding gevolgd bij het Spine and Joint Centre te Rotterdam, het centrum voor langdurige rug- en bekkenklachten, waarmee we een samenwerkingsverband hebben.